Foodhack för att tina falukorv

Jag vet inte om det här egentligen är något riktigt foodhack, men jag kände mig så smart när jag kom på hur jag skulle lösa problemet med korven… Jag måste ju bara berätta.

Tänk dig in i detta:
Det är bråttom att fixa middag. Alla är hungriga. Direkt efter maten bär det iväg på någon slags träning med barn. Falukorv är utlovat. Det ska ju bara stekas och det kommer snart bli middag. Alla är ganska nöjda nu.

Då inser man att ingen tagit ut korven ur frysen.
Och så kan man inte tina den stenhårda korven i micron för att den är ihopsnörd med metallbitar i ändarna. Morr!

Jag har tagit bort sådana där klämmor med sax, sågat i djupfryst korv med brödkniv och jag har doppat ändarna på korven i kokhett vatten. Men nu senast fick jag idén att ta till en tång från verktygslådan. Svisch, svisch så kunde korven microtinas i lugn och ro utan blixtar och risk för förstörd mikro.

20141002-010141-3701826.jpg
Som sagt, jag kände mig väldigt fiffig där en stund 🙂

Lämna en kommentar